Pesan The SOK Maniac™

Jangan lupa tinggalkan komentar ya...

Rabu, 28 November 2012

Contoh Report Text


Flood

Flood is an event that occurs when flow of excess water to soak the land. Flood caused by the volume of water in rivers or lakes that overflowed so that water out of the boundaries.

Flood in Indonesia, many caused by a pile of garbage in the river. Many societies who throw garbage piled in river resulting garbage river and in the rainy season river can not accommodate a lot of rain.

When the flood came not only water, but also brings with garbage, sewage, factory waste / chemicals and many more. Besides can pollute water sources, flood will also pollute yard or house, so that it becomes unhealthy.

Enabling the rivers and sewers is one to cope with the flood. Rivers and sewers is a place the water flow, lest function turns into a dumpster.



Banjir

Banjir adalah peristiwa yang terjadi ketika aliran air yang berlebihan merendam daratan. Banjir diakibatkan oleh volume air  di sungai atau danau yang meluap sehingga air keluar dari batasan.

Banjir di Indonesia banyak diakibatkan oleh tumpukan sampah di sungai. Banyaknya masyrakat yang membuang sampah disungai yang mengakibatkan sungai tertumpuk sampah dan pada musim penghujan sungai tidak bisa menampung banyak air hujan.

Saat banjir datang tidak hanya air, tetapi juga membawa serta sampah, kotoran, limbah pabrik / kimia dan masih banyak lagi. Selain dapat mencemari sumber air bersih, banjir juga akan mengotori halaman atau rumah, sehingga menjadi tidak sehat.

Memfungsikan sungai dan selokan adalah salah satu untuk mengatasi banjir. Sungai dan selokan adalah tempat aliran air,  jangan sampai fungsinya berubah menjadi tempat sampah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pasang Iklan